kawan eraa

Friday, 1 February 2013

#bermimpi di dunia nyata itu NOT IMPOSSIBLE!

Assalamualaikum somuaaa!

tajuk entri kali ni sangat sangat dan sangat lagi sekali membuatkan diri saya SUPERDUPER EXCITED. silakan menyampah awal-awal sebab saya nak merepek benda yang mungkin menyampah sekarang tapi bermanfaat buat somuaaa. kenapa saya yakin sangat ya? sebab Allah SWT sentiasa bersama saya dalam setiap perkara yang saya lakukan. dan itu BETUL!

btw, somuuaaa orang punya impian kan?

impian itu bak kata kamus dewan saya BERMIMPI. mimpi tu kan sesuatu yang kadang-kadang tak terjangkau dek fikiran. dan sudah pasti kita akan katakan MUSTAHIL untuk jadi di dunia nyata. mungkin baru semalam kita mimpi kahwin dengan ANAK RAJA. awesome sangat! siap senyum-senyum masa tidur? boleh tak kita jadikan impian kita seperti bermimpi berkahwin dengan ANAK RAJA? atau paling tidak,

nak memiliki MERCEDES. (boleh ke?)
nak memiliki BANGLO 10 tingkat. (boleh ke? banyak lah kau punya angan-angan!)
nak duit berjuta-juta dalam tangan. (boleh ke? impian macam bodoh je!)

dan paling tidak pun,

"saya ingin menunaikan HAJI bersama UMI, ABAH, dan SUAMI. dan paling tidak menunaikan HAJI BERSAMA SEKELUARGA dengan menggunakan *duit saya* sendiri."

dan jawapan untuk soalan di atas, BOLEH!

"awak gile ke eraa?"

"saya yakin kerana TIDAK ADA YANG MUSTAHIL."

segala perubahan dalam diri kita tu terserah pada diri kita sendiri. jika kita RAJIN dan BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH. segala impian kita pasti akan tercapai!

tak perlulah kaya sehingga mampu memiliki seluruh benda termahal di dunia. tetapi mungkin saja menjadi DERMAWAN SENYAP.




harta dunia tentunya kita xmampu bawa hingga ke liang lahad. tetapi segala amalan yang kita lakukan terutamanya BERSEDEKAH sehingga ke akhirat sana sebagai hitungannya. malah, bersedekah itu mampu melipatgandakan lagi rezeki kita pada hari ini.

dan itulah yang menjadi salah satu impian yang seharusnya ada dalam diri kita.

tetapkanlah nawaitu kita hari ni bahawa ;

SAYA NAK KAYA KERANA ALLAH SWT. JOM JADI KAYA! (:



Read more...
Terima Kasih kerana sudi membaca. Tinggalkanlah jejak untuk saya jejaki semula.(: